İstanbul Üniversitesi Beyazıt Ana Kampüsü’nde Hukuk ve İktisat Fakültelerinin taşınacağına dair iddialar öğrencilerin gündemini değiştirdi. Öğrenciler, tadilat ve taşınma süreçlerinde belirsizlik ve şeffaflık eksikliği olduğunu savunarak kararların üniversite bileşenleriyle birlikte alınması gerektiğini söyledi. Tepkiler büyürken, öğrenciler “Beyazıt’ı terk etmiyoruz” başlığıyla eylem çağrısı yaptı.
Belirsizlik şikâyeti ve “kararlar birlikte alınsın” talebi
Taşınma ve tadilat işlemlerinin şeffaf yürütülmediği, sürecin netleşmediği yönünde açıklama yapan öğrenciler, üniversitenin farklı birimlerinin karar mekanizmasına dahil edilmesini istedi. Öğrencilere göre, iddialar üzerinden ilerleyen süreçte öğrencilerin ve ilgili akademik/idari birimlerin görüşleri yeterince alınmıyor.
Geçen aylarda Yabancı Diller Yüksekokulu, Lojistik ve İlahiyat Fakültelerinin de Beyazıt’taki ana kampüsten kapasite yetersizliği nedeniyle Küçükçekmece Külliyesi’ne taşınacağı iddia edilmişti. Şimdi ise Hukuk ve İktisat Fakültelerinin tadilata alınacağı, tadilat sürecinde başka fakülte ve yerleşkelerde eğitim yapılacağı konuşuluyor.
İhale bilgisi ve dekanlıkla yapılan görüşme
Hukuk ve İktisat fakültelerinin tadilatı için Zem İnşaat Taahhüt AŞ’ye 530 milyon 336 bin 922 TL bedelle ihale verildiği ifade edildi. İhalenin, istisnai durumlarda gerçekleştirilmesi gereken davet yoluyla yapıldığı belirtildi.
Taşınma iddialarının ardından öğrencilerin Dekanlık ile bir görüşme gerçekleştirdiği aktarılırken, görüşmede şeffaf ilerleme ve karar alma süreçlerine dahil olma talepleri gündeme geldi. Dekanlık tarafından yapılan açıklamada ise taşınma ve tadilat kararının henüz kesinleşmediği ve gerekli bilgilendirmenin yakın zamanda yapılacağı bildirildi.
Ortak açıklama: “Meşru görmüyoruz”
Öğrencilerin yanı sıra Toplumcu Hukukçular Kulübü ve İktisat Fakültesi Müzik Kulübü’nün de aralarında olduğu çeşitli öğrenci kulüpleri ve toplulukları ortak bir açıklama yayımladı. Açıklamada, Hukuk ve İktisat Fakültelerinin belirsiz bir yere ve belirsiz bir tarihe taşınacağına dair duyumların bir süredir alındığı vurgulandı.
Öğrenciler, sürecin şeffaflıktan uzak olduğunu, üniversite bileşenlerinin göz ardı edildiğini ve tarihi ile kent hafızasını yok sayan bir yaklaşımla hareket edildiğini savundu. Öğrenciler, “Bizler kampüslerin esas sahipleri olduğumuzun farkındayız ve bu bilinçle hareket ediyoruz. Bizler olmadan alınan hiçbir kararı meşru görmüyoruz.” ifadelerini kullandı.
Öte yandan öğrenciler taleplerini de sıraladı: Üniversite bileşenlerinin iradesi dışında hiçbir karar alınmaması, Beyazıt Kampüsü’nün Beyazıt’ta kalması ve İktisat ile Hukuk Fakültelerinin taşınma iddialarına ilişkin süreçte kararların öğrenci iradesiyle birlikte ilerletilmesi istendi.
Perşembe eylemi: 14.00’de Rektörlüğe yürüyecekler
İstanbul Üniversitesi öğrencileri, taşınma iddialarının ardından “Beyazıt’ı terk etmiyoruz” başlığıyla eylem çağrısı yaptı. Öğrenciler perşembe günü saat 14.00’te havuzlu bahçeden başlayarak Rektörlüğe yürüyeceklerini duyurdu.




